Alerty systemowe zazwyczaj pojawią się podczas wykonywania jakiejś akcji w interfejsie. Mogą być negatywne czyli wtedy, gdy użytkownik popełni błąd, lub pozytywne, gdy użytkownik osiągnął jakiś cel.
Oto kilka wskazówek dotyczących pisania UX, które warto wziąć pod uwagę podczas pisania komunikatów.
👉 Tytuł
Pierwszy element komunikatu zwracający uwagę użytkownika. Dobrze, jeśli użytkownik potrafi zrozumieć, czego dotyczy komunikat, czytając sam tytuł bez wgłębiania się w resztę komunikatu.
Tytuł powinien mieścić się w jednym zdaniu i jednym wierszu. Zastosuj 2 do 4 słów. Nie kończ zdania kropką.
❌ Czy na pewno chcesz zrezygnować z oglądania kursów i anulować subskrypcję na naszym portalu?
✔️ Czy anulować subskrypcję?
👉 Treść
Poniżej tytułu mamy treść. Nie powiel słów, które znajdują się w tytule. Postaw na proste i zwięzłe zdania. Język komunikatu musi być prosty w zrozumieniu bez detali technicznych. Jeśli chcesz zastosować detale techniczne, ukryj je za rozwijanym linkiem „Dowiedz się więcej”.
❌Jeśli na pewno chcesz anulować swoją subskrypcję i przestać oglądać nowe treści dokończ proces anulowania poniżej. Mamy nadzieję, że chcesz dalej rozwijać się z naszymi kursami?
✔️Anulowanie nastąpi z końcem bieżącego okresu rozliczeniowego, 3 czerwca 2022. Dziękujemy za spędzone z nami chwile. Zawsze możesz do nas wrócić.
👉 Wezwanie do działania
Nie jest obowiązkowym elementem komunikatu. Zastosuj go, gdy chcesz, by użytkownik podjął jakąś akcję. Wezwanie do działania musi konkretnie opisywać co się wydarzy po kliknięciu.
❌ Czy anulować subskrypcję?
Anuluj / Ok
✔️ Czy anulować subskrypcję?
Wstecz / Potwierdzam anulowanie