Ton – stosuj codzienny język

Ton ma na celu wywołanie określonej reakcji lub emocji u czytelnika; tworzy osobowość, która może angażować lub odpychać użytkowników.

💡 Stosuj codzienne słowa, unikaj słów, których nie powiesz w rozmowie twarzą w twarz. Jest to szczególnie skuteczne, jeśli wyjaśniasz złożoną koncepcję techniczną lub działanie.

Wyobraź sobie, że naprzeciw Ciebie stoi kolega, któremu musisz wyjaśnić jak wykonać zadanie.

Przykład 1

❌ Użyj tego linku, aby zmienić hasło podane przy rejestracji konta.

✅ Przypomnij hasło, klikając w link

Przykład 2

💡 Jeśli to możliwe, używaj krótkich, prostych słów. Krótsze słowa są bardziej konwersacyjne, oszczędzają miejsce na ekranie i są łatwiejsze do skanowania.

❌ Ponadto w tej sekcji pokazano też…
✅ Ta sekcja pokazuje również…

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu