Ton ma na celu wywołanie określonej reakcji lub emocji u czytelnika; tworzy osobowość, która może angażować lub odpychać użytkowników.
💡 Stosuj codzienne słowa, unikaj słów, których nie powiesz w rozmowie twarzą w twarz. Jest to szczególnie skuteczne, jeśli wyjaśniasz złożoną koncepcję techniczną lub działanie.
Wyobraź sobie, że naprzeciw Ciebie stoi kolega, któremu musisz wyjaśnić jak wykonać zadanie.
Przykład 1
❌ Użyj tego linku, aby zmienić hasło podane przy rejestracji konta.
✅ Przypomnij hasło, klikając w link
Przykład 2
💡 Jeśli to możliwe, używaj krótkich, prostych słów. Krótsze słowa są bardziej konwersacyjne, oszczędzają miejsce na ekranie i są łatwiejsze do skanowania.
❌ Ponadto w tej sekcji pokazano też…
✅ Ta sekcja pokazuje również…