Ups! Coś poszło nie tak…

“Ups! coś poszło nie tak
Nie możesz połączyć się ze źródłem instalacji aplikacji”.

Co z tym komunikatem jest nie tak?

Problem ze słowem “ups”

💡 Po pierwsze komunikat używa nieodpowiedniego tonu, przerzuca winę, mówi technicznym żargonem i jest zbyt ogólny.

Komunikat brzmi bardzo technicznie. Sprawy techniczne nie są ważne dla użytkownika, który zamiast tego, chce wiedzieć jak naprawić błąd.

Komunikat przerzuca winę na użytkownika. Tymczasem użytkownik chce po prostu skorzystać z Twojego narzędzia i nie wie dlaczego “nie może” tego zrobić.

Po drugie określenie “Ups” jest nietrafione jeśli chodzi o pisanie komunikatów o błędach. Czy lekarz po nieudanej operacji powie Ci ups? Więcej na ten temat piszę w ebooku.

Przykład

“Ups! coś poszło nie tak
Nie możesz połączyć się ze źródłem instalacji aplikacji”.

“Nie mogliśmy się połączyć z powodu problemów technicznych po naszej stronie. Spróbuj zresetować aplikację.

Jeśli problem będzie się powtarzał, napisz na kontakt@kontakt.pl”

Wyjaśnia, co się stało i dlaczego, dodaje otuchy, jest empatyczne, pomaga użytkownikowi rozwiązać problem i daje mu wyjście.

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu