Lekcje, które wyciągniesz z błędnych komunikatów Windowsa

W tej lekcji, znów “wałkujemy” temat komunikatów. Podam Ci przykład komunikatu o błędzie pochodzącego z systemu Windows XP.

❌ Program nie mógł się uruchomić, ponieważ system Windows jest w trakcie zamykania. Ok

Co tutaj według Ciebie jest nie tak? Czy widzisz jakieś błędy? Czy coś jest do poprawy? Przewiń w dół, by poznać odpowiedź.

Jaka lekcja płynie z tego komunikatu?

Użytkownik nie może nic z tym zrobić, jak tylko kliknąć ok i zamknąć system. Bez względu na to co wykona, system Windows jest w trakcie zamykania, które zainicjował użytkownik.

💡 Nie pisz komunikatów, które są niepotrzebne, a użytkownicy nie mogą podjąć działania. Komunikatami o błędach, których należy unikać, są te, które nie są wykonalne. Jeśli użytkownicy odrzucą wiadomość bez robienia lub zmieniania czegokolwiek, pomiń komunikat o błędzie.

Poprawiony komunikat

Drugi komunikat z Windowsa do Twojej analizy:

❌ Podałeś nieprawidłową wartość nazwy pliku.
Usuń niedozwolone nazwy”.

Ile błędów widzisz?

Ja widzę takie:

  • komunikat obwinia użytkownika za wystąpienie błędu, przez co tekst koncentruje się na zachowaniu użytkownika, a nie na problemie.

Rozwiązaniem jest skoncentrowanie się na problemie, a nie na czynności użytkownika, która doprowadziła do problemu, używając w razie potrzeby głosu biernego.

  • przekaz sugeruje płeć (podałeś) do jakiej skierowany jest komunikat.

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu