Groteskowy przykład jak można poprawić stronę

Dzisiaj mam dla Ciebie dwie strony, dzięki którym zrozumiesz 4 ważne zasady, które ulepszą wizualnie każdy projekt. To co za chwilę zobaczysz, nie jest normalnym przykładem, ale pokazuje sedno sprawy.

➡️ Zobacz tą “pieprzoną stronę”

Jak twierdzi autor na początek wejdź na tą “pieprzoną stronę”:

https://motherfuckingwebsite.com

Następnie wejdź na poprawioną wersję “pieprzonej strony”:

http://bettermotherfuckingwebsite.com


➡️ Czy wiesz co poprawiono?

Widzisz różnicę? Pomijam tutaj humorystyczny ton w jakim to wszystko jest utrzymane. Chodzi mi o układ, teksty, nagłówki. Jesteś w stanie samodzielnie powiedzieć co się zmieniło? Nie czytając poprawionej wersji, spróbuj wychwycić 4 rzeczy, które zostały poprawione względem pierwszej strony.

➡️ I jak? Pomogę Ci trochę:

Odległości akapitów
Odległości interlinii w pierwszym przypadku były zbyt małe, przez co tekst nachodził na siebie, brak mu oddechu. Nie wzoruj się na wartościach domyślnych interlinii, wybierz minimum line-height: 1.4 dla kopii treści. Nagłówki powinny posiadać nieco mniejszą interlinie niż tekst.


Mniejszy kontrast

Czarny tekst na białym tle, często będzie posiadał zbyt silny kontrast, męczący oczy. Dlatego warto użyć trochę szarości w tekście, zamiast wybierać czystą czerń #000000 lub zamiast białego tła, wybrać lekką szarość.


Tekst na całą szerokość

Bloki tekstowe pisane na całą szerokość strony, to zdecydowanie zły pomysł. Staraj się utrzymać 60-80 znaków w jednej linii, dzięki czemu poprowadzisz wzrok użytkownika do następnego akapitu. 


Zbyt mały tekst

Nie każ użytkownikowi nadwyrężać oczu. Tekst musi być dobrze widoczny. Dzisiejszy standard to 16px dla kopii tekstowej. Tak naprawdę zamiast px lepiej jest posługiwać się rozmiarami fontu, czyli wartościami procentów lub em, które skalują się w zależności od rozmiaru ekranu i poziomu powiększenia. 

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu