Etykieta w CTA może zależeć od zaangażowania

Z racji ostatniej premiery mojego nowego produktu jakim jest “Ebook idealny landing page”, ten tekst będzie poświęcony przyciskom na stronach docelowych.

Potencjalni klienci trafiający na Twoją stronę docelową są na różnych etapach zaangażowania i zrozumienia produktu. Warto wziąć to pod uwagę, pisząc etykiety na przyciskach CTA.

Świetnym przykładem nietrafionej etykiety na przycisku może być zastosowanie “Kup teraz”, dla użytkowników, którzy pierwszy raz weszli na Twoją stronę.

Tak nagłe żądanie jest prawie jak randka w ciemno i zadanie pytania: „Chcesz pominąć kolację i iść prosto do hotelu?”.

👉 Podział klientów

Odwiedzających Twoją stronę docelową możesz podzielić według zaangażowania:

  • Nieświadomy: Nie ma pojęcia kim jesteś i jaki oferujesz produkt, nie jest skory do podjęcia minimalnego zaangażowania.
  • Drobne zaangażowanie: nie jest pewien kim jesteś i czy możesz mi pomóc, ale wszedł na stronę, by się dowiedzieć.
  • Średnie zaangażowanie: poświęcił chwilę na zapoznanie się z Twoją stroną i ofertą. Jeszcze nie do końca Ci ufa, potrzebuje dalszych informacji i zachęty.
  • Zaangażowany: zaufał Ci i jest gotowy do wykonania akcji.

👉 Jak tą wiedzę przełożyć na projektowanie przycisków?

Drobne zaangażowanie.

Użyj etykiety na przycisku opartej o wartość. Tekst typu “Zarejestruj się” czy “Kup teraz”, to zmarnowana okazja.

Pamiętaj, że na tym etapie klient nie jest zaangażowany w Twoją markę. Więc etykieta przycisku nie ma konwertować, ale raczej edukować i przekonywać.

Przykładowo etykieta może brzmieć:

  • “Odzyskaj zdrowie psychiczne
  • “Zapanuj nad snem”

W tym scenariuszu etykiety przycisków oparte są o wartości i umożliwiają użytkownikowi kupowanie produktu, bez konieczności używania „zarejestruj się” czy “kup teraz”.

Zaangażowany:

Jeśli klient jest bliski zaangażowania, możesz przejść do trudniejszych wezwań do działania takich jak „zapisz się”, „rozpocznij” lub “zapytaj”.

Jednak tutaj również wyjaśnij cel:

  • Zamiast „zapisz się na demo” → „zapisz się na 15-minutowe demo”.
  • Zamiast “rozpocznij” → „rozpocznij bezpłatny okres próbny”.
  • Zamiast “zapytaj” → “uzyskaj bezpłatną wycenę”

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu