Niektóre funkcje strony mają większy wpływ na użytkowników niż inne. W tej lekcji przyjrzymy się najważniejszym elementom, w których w prosty sposób wykonasz testy A/B.
➡️ Nagłówki
Nagłówek strony zachęca widzów do zainteresowania się ofertą. Musi wzbudzać zainteresowanie i angażować użytkowników. Możesz przetestować odmiany nagłówków, takie jak:
- Długie kontra krótkie
- Pozytywne kontra negatywne
- Pytania vs stwierdzenia
- Czasowniki vs rzeczowniki
- Zorientowany na korzyści vs zorientowany na funkcje
- Podkreślenie jednego wyrazu kolorem vs cały w ciemnym kolorze
➡️ Multimedia
Strona główna powinna zawierać odpowiednią elementy, które zachęcają do skorzystania z oferty. Przetestuje poniższe elementy i sprawdź, które przynoszą najwięcej konwersji:
- Kolory przycisków (np. czerwony vs przycisk zielony)
- Rozmiar tekstu na przyciski
- Przyciski akcji w różnych częściach ( u góry, na środku, na dole)
- Obraz vs wideo
- Wideo z napisami vs bez napisów
- Wypunktowania vs ikony
➡️ Treść
Optymalizacja tekstu to szalenie ważna rzecz. Przeprowadź szybkie testy, aby sprawdzić, czy Twoi odbiorcy lepiej reagują na:
- Krótkie i jasne vs dłuższe i szczegółowe
- Tony przekonujące vs informacyjne lub opisowe
- Formalne vs nieformalne
- Pełne akapity vs listy wypunktowane
- Wielkość fontu 16pt vs 18pt
➡️ Nawigacja
Nawigacja to klucz do poprawy ścieżki użytkownika, zaangażowania i konwersji. Testy A/B mogą pomóc zoptymalizować nawigację w witrynie, dzięki czemu upewnisz się, że witryna jest dobrze ustrukturyzowana, a każde kliknięcie prowadzi do celu: Możliwe funkcje testowe obejmują:
- Ważne po prawej czy lewej
- Poziome vs pionowe menu
- Dwupoziomowe vs trzy poziomowe
- Menu z ikoną vs bez ikony
➡️ Formularze
Formularze nie należą do lubianej przez użytkowników funkcji. Dlatego ważne jest zadbanie o ich szczególną optymalizację. Przetestuj:
- Scalenie pól vs jedno pole (np. Imię i nazwisko w jednym polu)
- Formularz wieloetapowy vs w jednym widoku
- Formularz podzielony na grupy vs pisany ciągiem
- Walidację formularza
- Listy rozwijane vs pola wyboru