Co mnie wkurza w interfejsach?

Dzisiaj przedstawię Ci funkcje, które nie do końca są przemyślanie, biorąc za przykład dosyć znane strony.

👉 Baza ksiąg wieczystych

Pierwszym przykładem jest wyszukiwarka ksiąg wieczystych. Zauważ jak niefortunnie umiejscowiono przycisk “Wyczyść”, które znajduje się od razu przy polu formularza.

Zobacz też gdzie znajduje się przycisk potwierdzający czyli “Szukaj”. Ciekawe jak statystycznie wygląda ilość pomyłek na tej stronie oraz irytacja użytkowników klikających “Wyczyść” zamiast “Szukaj”.

Brak rozróżnienia tych przycisków nie ułatwia sprawy.

👉Kurier DPD

Następny przykład dotyczy komunikatu na stronie wyszukiwania paczki DPD. Po wpisaniu błędnego numeru otrzymasz komunikat:

“Wprowadzono błędny numer przesyłki.
Powodem tego może być wprowadzenie niepoprawnego numeru”

Chciałoby się powiedzieć: Ahaaa, teraz już wszystko wiem!

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu