👉 Zminimalizuj ryzyko
Użytkownicy nie mogą zgadywać co się stanie po kliknięciu. Nie podejmą ryzyka, jeśli nie będą czuć się pewnie. Dlatego warto wesprzeć obszar wokół CTA wartościami, które redukują obawy np.:
- Nie pobierzemy środków z Twojej karty.
- Anuluj w dowolnym momencie.
- Bezpłatny okres próbny.
- Nie wymaga karty kredytowej.
- 2 lata gwarancji.
- Wsparcie 24/7.
- 30-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy.
👉 Unikaj ogólnych etykiet
Powiedz dokładnie jaka akcja zostanie wykonana po kliknięciu w CTA.
- Przetestuj → Utwórz 3 testowe notatki za darmo
- Pobierz aplikację teraz → Pobierz i twórz szybkie notatki
- Rozpocznij → Utwórz pierwszą notatkę
👉 Psychologia natychmiastowej gratyfikacji
Ludzie po kliknięciu w CTA pragną natychmiastowego dostępu, gratyfikacji, rezultatów. Świetne wezwania do działania wykorzystują ten czynnik za pomocą słów takich jak:
- Utwórz konto gracza → Zagraj
👉 Dowód społeczny
Obszar wokół CTA to dobre miejsce na pokazanie użytkownikowi, że nie będzie żałował rejestracji czy zakupu.

👉 Unikaj słów tarcia
Często etykiety CTA posiadają słowa, które mogą sugerować dużo wysiłku lub czasu poświęconego do podjęcia akcji. Należą do nich np.: zarejestruj się, prześlij, zacznij. Taka etykieta brzmi jak rozpoczęcie długiego procesu.
Zarejestruj się → Dołącz teraz
Najgorsze słowa to te, które sugerują, że użytkownik będzie musiał z czegoś zrezygnować (np. z czasu lub pieniędzy).
Jeśli to możliwe, zastąp słowa tarcia słowami , takimi jak „zdobądź”, „odkryj” i „rozpocznij”, “poznaj”, które sugerują mniej pracy po stronie użytkownika.