👋 Hej
System projektowania to zbiór komponentów interfejsu użytkownika połączonych zasadami projektowania. System posiada wytyczne, co do tego, jak powinny wyglądać poszczególne elementy interfejsu typu przyciski, formularze, menu, typografia, linki itd.
Definiuje też ich zachowanie, czyli jak powinien zachować się przycisk po kliknięciu, jak powinien zachować się formularz po wysłaniu itd.
👉 Niech Twoja aplikacja zacznie rozmawiać.
Przykłady komunikatów, które poprawiają pozytywne odczucia:
⭢ Przeczytanie tego wpisu: 5 minut
⭢ Twój obiad jest w drodze. Będzie u Ciebie za 10 minut
⭢ Model przy 185 wzrostu nosi rozmiar L
👉 Kod SMS na początku
Kiedy wysyłasz SMS z kodem potwierdzającym, upewnij się, że kod w treści sms’a wpisany jest na początku. Dlaczego? W ten sposób użytkownicy nie będą musieli otwierać wiadomości SMS z powiadomienia push, aby zobaczyć kod.
Często po otwarciu takiego sms’a, aplikacja samoczynnie się zamyka i potrzeba ponownie się do niej logować. Jednocześnie kod traci ważność. To poważny błąd.
Jednak tutaj mała uwaga. Pod postem z tą wskazówką, jedna z naszych obserwujących, zauważyła, że banki celowo dają kod przy końcu SMS’a. Powodem jest bezpieczeństwo i sytuacja, gdy ktoś może odczytać ten kod z powiadomienia, mimo blokady ekranu. Tutaj ten wątek z Instagrama.
👉 Twórz proste kody
Wysyłasz jednorazowy kod np. do uwierzytelniania dwuskładnikowego? Spraw, by był łatwy do zapamiętania. Zrobisz to powtarzając dwie cyfry w kodzie:
⭢ 5056
⭢ 2021
⭢ 4054
👉 Nie wysyłaj maila od razu
Jeśli ktoś utworzył konto w aplikacji mobilnej, opóźnij dostarczenie „e-maila powitalnego”. Jeśli nie zawiera żadnych ważnych informacji, nie musisz odwracać uwagi użytkownika kolejnym powiadomieniem. Pozwól użytkownikom najpierw wypróbować Twoją aplikację.
👉 Klawiatura numeryczna dla cyfr
Dostosuj typ klawiatury do rodzaju wprowadzanego pola formularza. Jeśli użytkownik musi wpisać numer ulicy, wyświetl od razu klawiaturę numeryczną. W przeciwnym razie użytkownicy muszą wykonać dodatkowe kliknięcie.