Dzisiaj małe zestawienie popularnych etykiet przycisków oraz sytuacje, w których mogą być zastosowane.
Etykiety
💡 Ok – staraj się go unikać. Może oznaczać zamknięcie okna komunikatu, jednocześnie nie wywołując znaczących zmian w bazie danych. Nie stosuj go jako etykiety potwierdzającej wykonanie zadanie jak: Zapisz, Zachowaj, Prześlij.
💡 Tak / Nie – Mogą znaleźć zastosowanie, aby odpowiedzieć na pytania tak lub nie. Staraj się unikać tych ogólnych słów na rzecz bardziej konkretnych jak Zapisz / Anuluj. Tak i Nie muszą być zawsze używane jako para.
💡 Anuluj – W oknach dialogowych może służyć jako odrzucenie wszystkich zmian i powrót do poprzedniego stanu. Służy jako wyjście typu zamknij okno nie zapisując efektów pracy. W przypadku zmian, których nie można odrzucić, napisz Zamknij. W przypadku akcji w toku, którą można zatrzymać, użyj opcji Zatrzymaj.
💡 Zamknij – zastosuj w przypadku okien, w których użytkownicy nie mogą wprowadzać zmian.
💡 Zastosuj – etykieta sprawdzi się, gdy zapisujesz zmiany, ale okno może być dalej otwarte, a zmiana skorygowana. Dzięki temu użytkownicy mogą ocenić zmiany przed zamknięciem okna. Użytkownicy powinni mieć możliwość wprowadzenia dalszych zmian na podstawie oceny. Jeśli nie, lepiej sprawdzi się przycisk Zapisz
💡 Następny – Zastosuj w kreatorach i zadaniach wieloetapowych, aby przejść do następnego kroku bez zobowiązań i zapisywania.