Zdjęcia stockowe vs zrzuty ekranu

Zdjęcia stockowe użyte na stronie docelowej są często bez wyrazu, nudne, nie przekazują dokładnie czym jest produkt. O wiele lepiej jest zastosować screeny z aplikacji, ebooka czy z kursu online.

➡️ Przykład 1

Popatrz na ten przykład, gdzie zamiast zdjęć użyto screenów z aplikacji: https://mixpanel.com


Zamiast zdjęcia przedstawiającego siedzącą przy komputerze osobę, postanowiono pokazać funkcjonalność produktu oraz jego interfejs, za pomocą zrzutów ekranu. To bardzo dobra praktyka. 


Często twórcy produktów cyfrowych takich jak ebooki, aplikacje, czy programy, nie pokazują wyglądu ich produktów od środka. To błąd. W przypadku produktów cyfrowych, zrzuty ekranu są lepszym wyborem niż zdjęcia.


➡️ Przykład 2

Zobacz na kolejny przykład strony docelowej firmy Asana: https://asana.com


Teksty są przekonujące, ale mogą sprawić, że użytkownicy będą się zastanawiać, co dokładnie znaczy nagłówek: “Pracuj nad wielkimi rzeczami, bez zbędnego wysiłku”.


Asana daje odpowiedź za pomocą wizualnego przewodnika, pokazując zrzuty ekranu z aplikacji. Jest to o wiele łatwiejsze do zrozumienia niż wyjaśnienie tekstowe, a dla większości odwiedzających o wiele bardziej interesujące.

Moje produkty ux/ui dla projektantów

Podobne wpisy:

Menu