Ux writing – co sądzisz o tym komunikacie?

Pewnie wiesz, że w ostatnim czasie wydałem nowy produkt jakim jest zestaw dla ux writera. Dlatego dzisiaj chciałbym trochę nawiązać do tego tematu. Mam nadzieję, że lubisz ćwiczenia 😉 Zatem spójrz na screen poniżej:

👉 Jak myślisz co można by poprawić na tym ekranie pod względem ux writingu?

Z tego screena wiemy, że jest to formularz, w którym trzeba wpisać 6 cyfrowy kod. Jednak nie wiemy nic więcej. Mikrokopia nie wyjaśnia takich rzeczy jak:

Co to jest ODL?
Czy wszyscy użytkownicy grupy docelowej wiedzą, co oznacza “ODL”? (Być może zostało to wyjaśnione na wcześniejszym ekranie? ) Jeśli nie, to nie wolno zakładać, że wszyscy rozumieją żargon lub skróty.

Dlaczego muszę wpisać kod?
Dlaczego to ma dla mnie znaczenie i co się wydarzy potem?

Etykieta “Weryfikacja”
brzmi bardzo formalnie i nie wyjaśnia, czego weryfikacja. Być może zostało to opisane w poprzednim kroku?

Przydałaby się informacja jak mam zdobyć ten kod.
Na przykład:

  • został wysłany na maila
  • otrzymasz sms

Co się stanie, jeśli nie dostałem tego kodu?
Jakie mam w tym wypadku wyjście? Czy istnieje jakaś alternatywa? Na przykład zmiana weryfikacji na kod sms czy link mailowy. Zauważ jak robi to ING bank, gdzie główną weryfikacją przelewu jest potwierdzenie w aplikacji. Jednak w każdej chwili możesz zmienić na kod sms.

No i na koniec jeszcze jedna uwaga, bardziej pod kątem UI.
Kwadraty do wpisania kodu powinny być puste, a nie wypełnione. Pusta przestrzeń sugeruje, że trzeba coś wpisać. Tymczasem wypełnienie odwraca uwagę od tekstu.

👉 Jak mogłoby to wyglądać?

W pierwszym przypadku załóżmy, że komunikat dotyczy potwierdzenia przelewu w banku:

Nagłówek:
Potwierdź przelew na 120 zł w ODL bank

Podtytuł:
Wpisz kod autoryzacyjny, który wysłaliśmy na Twój telefon *** *** 507

Na samym dole:
Wyślij jeszcze raz

W drugim przypadku możemy założyć przypadek logowania:

Nagłówek:
Twoje konto na giełdzie ODL jest zabezpieczone dwustopniowym logowaniem.

Podtytuł:
Na numer telefonu +48 *** *** *81 wysłaliśmy SMS z kodem.

Na dole:
SMS nie dotarł? Wyślij ponownie.

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu