Telefon, kłopotliwe dane

Użytkownicy dbają o bezpieczeństwo i poufność swoich danych osobowych w sieci. Im mniej danych musi podać użytkownik, tym większa szansa na ukończenie transakcji.

Obawiają się wycieku tych danych oraz niechęci do odbierania marketingowych połączeń telefonicznych. Dlatego tak niechętnie podają numer telefonu.

👉 Mniej konwersji

Badania Baymard pokazują, że pole „ Numer telefonu” jest wymagane podczas realizacji transakcji w 97% z 60 największych witryn e-commerce.

Mało tego, 58% witryn nie podaje wyjaśnienia , dlaczego jest potrzebne, co może przekładać się na porzucenie zamówienia.

👉 Wolimy email niż telefon

Jako właściciel sklepu, zastanów się, czy telefon klienta jest Ci potrzebny i czy jego wymaganie, nie przełoży się na ilość porzuconych zamówień.

Dzisiaj większość użytkowników sprawdza maile na bieżąco
i większość z nich woli kontakt na maila niż na telefon.

👉 Wyjaśnij dlaczego wymagasz pola

Wyjaśnienie pod polem, dlaczego numer telefonu jest potrzebny, może złagodzić obawy użytkownika.

Jeśli wymagasz telefon z uzasadnionych powodów, opisz dlaczego. Przykład:

  • telefon potrzebny jest do wysyłki kurierskiej,
  • używany w przypadku problemów z dostawą,
  • otrzymasz sms z kodem weryfikacyjnym,
  • otrzymasz sms, gdy wyślemy paczkę.

Większość użytkowników nie wie, dlaczego wymagasz telefonu ponieważ komunikacja ze sklepem odbywa się głównie za pośrednictwem poczty e-mail, a zatem zakładają najgorsze – “chcą mieć numer telefonu w celach marketingowych”.

👉 Nie pytaj o wrażliwe dane bez potrzeby

Dla niektórych użytkowników dane typu “data urodzenia” oraz “płeć”, należą do danych wrażliwych. Wielu z nich opuści zamówienie, gdy będą one polem obowiązkowym.

Pytanie o wiek może być wymagane, gdy istnieje minimalny wiek umożliwiający przeglądanie witryny. Jednak w tym momencie nie pytaj o datę urodzenia. Zapytaj tylko o wiek.

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu