Użytkownicy dbają o bezpieczeństwo i poufność swoich danych osobowych w sieci. Im mniej danych musi podać użytkownik, tym większa szansa na ukończenie transakcji.
Obawiają się wycieku tych danych oraz niechęci do odbierania marketingowych połączeń telefonicznych. Dlatego tak niechętnie podają numer telefonu.
👉 Mniej konwersji
Badania Baymard pokazują, że pole „ Numer telefonu” jest wymagane podczas realizacji transakcji w 97% z 60 największych witryn e-commerce.
Mało tego, 58% witryn nie podaje wyjaśnienia , dlaczego jest potrzebne, co może przekładać się na porzucenie zamówienia.

👉 Wolimy email niż telefon
Jako właściciel sklepu, zastanów się, czy telefon klienta jest Ci potrzebny i czy jego wymaganie, nie przełoży się na ilość porzuconych zamówień.
Dzisiaj większość użytkowników sprawdza maile na bieżąco
i większość z nich woli kontakt na maila niż na telefon.
👉 Wyjaśnij dlaczego wymagasz pola
Wyjaśnienie pod polem, dlaczego numer telefonu jest potrzebny, może złagodzić obawy użytkownika.
Jeśli wymagasz telefon z uzasadnionych powodów, opisz dlaczego. Przykład:
- telefon potrzebny jest do wysyłki kurierskiej,
- używany w przypadku problemów z dostawą,
- otrzymasz sms z kodem weryfikacyjnym,
- otrzymasz sms, gdy wyślemy paczkę.

Większość użytkowników nie wie, dlaczego wymagasz telefonu ponieważ komunikacja ze sklepem odbywa się głównie za pośrednictwem poczty e-mail, a zatem zakładają najgorsze – “chcą mieć numer telefonu w celach marketingowych”.
👉 Nie pytaj o wrażliwe dane bez potrzeby
Dla niektórych użytkowników dane typu “data urodzenia” oraz “płeć”, należą do danych wrażliwych. Wielu z nich opuści zamówienie, gdy będą one polem obowiązkowym.
Pytanie o wiek może być wymagane, gdy istnieje minimalny wiek umożliwiający przeglądanie witryny. Jednak w tym momencie nie pytaj o datę urodzenia. Zapytaj tylko o wiek.