Skanujemy, nie czytamy. Jak temu zaradzić?

Nie czytamy tyle, ile kiedyś. Natłok informacyjny sprawił, że nie czytamy tyle, ile skanujemy.


Oglądając stronę, przyjmujemy tylko fragmenty informacji, aby stworzyć zarys treści w naszym mózgu. W ten sposób jesteśmy w stanie przetwarzać tak wiele informacji bez przytłoczenia.

➡️ Najpierw przekaz wizualny

Dlatego jeśli chcesz, aby więcej Twoich treści było oglądanych, zwróć uwagę na to, jaki typ treści na stronie stosujesz.

Badania udowodniły, że najszybszym formatem, jaki pozwala naszemu umysłowi przyswoić nową wiedzę, jest wideo (nic dziwnego, że kursy wideo są tak popularne).
Następnie jest obraz, ikony i na końcu tekst.

Ikony > Tekst

  • Wideo daje więcej informacji niż statyczny obraz.
  • Statyczny obraz jest z kolei łatwiejszy w szybkim skanowaniu.
  • Ikony pozwalają lepiej i szybciej zrozumieć tekst.
  • Tekst nadaje się do przekazywania dłuższych informacji.


➡️ Jak możesz to wykorzystać projektując landing page?

W sekcji górnej, której użytkownicy poświęcają najwięcej uwagi, spróbuj postawić na przekaz wideo.


Następnie od razu pod linią odcięcia zastosuj tekst z ikonami, by podtrzymać uwagę użytkownika. Dopiero w kolejnych sekcjach umieść bardziej rozbudowane bloki tekstowe. 


Oznacza to, że od góry strony, stopniowo zachęcasz użytkownika do przejścia w dół, do kolejnych sekcji. Jeśli nie zatrzymasz jego uwagi w sekcji górnej i zaraz pod linią odcięcia, to istnieje mała szansa, że przejdzie na sam dół strony.

Moje produkty ux/ui dla projektantów

Podobne wpisy:

Menu