Skąd pochodzi ruch na Twoim landing page’u?

Ten wpis zahacza trochę o elementy marketingu, ale projektowanie ux oraz marketing idą ze sobą w parze. Wszak ich celem jest dobra konwersja. Jak wiedza o tym, skąd pochodzą użytkownicy Twojej strony, może pomóc Ci zaplanować elementy tekstowe i graficzne na stronie? Przeczytaj poniżej.

➡️ Jakie jest Twoje źródło ruchu?

Strony docelowe można podzielić na 2 typy:

  • Strona główna – strona przeznaczona dla każdej osoby, jeśli nie wiesz skąd pochodzi.
  • Strona persona – na tej stronie dostosowujesz przekaz do określonej grupy.


Te dwie strony mogą mieć identyczną strukturę. Różnią się tylko detalami, jak zmiana słowa w nagłówku, zmiana grafiki czy formularza – w zależności od tego skąd pochodzi użytkownik.


Ruch przychodzący na stronę docelową zazwyczaj pochodzi z jednego z dwóch źródeł: 

  1. Płatnej reklamy w mediach społecznościowych, reklamy w wyszukiwarce.
  2. Ruch organiczny czyli z wyszukiwarki, wpisach na blogu, postach gościnnych, z content marketingu.



➡️ Spójność strony z reklamą

Gdy ruch pochodzi ze źródeł reklamowych, masz pełną kontrolę nad komunikatem, który kieruje odwiedziny na Twoją stronę docelową. Jest to świetna okazja do stworzenia dostosowanej strony docelowej. Wystarczy utworzyć dedykowane teksty podmienić kilka elementów.


Ważne jest, aby strona docelowa, na którą trafiają klienci, zawierała ten sam komunikat co reklama. Na przykład, jeśli Twoja reklama oferuje bezpłatną wersję próbną, upewnij się, że strona docelowa oferuje również bezpłatną wersję próbną, a nie sprzedaż produktu.


Jeśli stosujesz reklamy, upewnij się, że styl jest powtarzany między reklamą, a stroną docelową. Zachowaj spójność obrazów, schematów kolorów, tekstów. Upewnij się, że nagłówek reklamy jest taki sam, jak w treści na stronie docelowej.


➡️ Dostosuj stronę do grupy docelowej

Nie kieruj reklam do głównej strony, lecz utwórz duplikat i dostosuj stronę do treści reklamy.

Spójność między tekstem reklamy, a stroną docelową upewnia użytkownika, że klikając w reklamę, trafił w odpowiednie miejsce.


Stronę landing page możesz łatwo dostosować do zainteresowań grupy docelowej. Przykład: jeśli Twoja reklama jest kierowana do sprzedawców, tekst nagłówka może brzmieć:  „Nareszcie aplikacja do arkuszy kalkulacyjnych stworzona tylko dla sprzedawców”. 

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu