Ściany logowania w interfejsach

📽️Tutaj wersja wideo YouTube


Za każdym razem, gdy aplikacja zaraz po instalacji prosi mnie w pierwszym ekranie o utworzenie konta lub zalogowanie, mam ochotę ją porzucić. Zapewne nie jestem w tym odosobniony.

Porównaj to, do stacjonarnego sklepu, gdzie upatrzyłeś sobie na wystawie fajne buty, chcesz wejść do sklepu, a w progu wita Cię sprzedawca i prosi o wypełnienie ankiety, gdzie musisz podać hasło, emalia, telefon lub inne dane. Czy wejdziesz, czy podziękujesz i odwrócisz się na pięcie?

Dlatego nie atakuj swoich użytkowników ścianami logowania. Jest to jeden z gorszych etapów interakcji jakie musi wykonać użytkownik obcując z Twoją aplikacją. Oczywiście nie można porzucić rejestracji całkowicie, ponieważ w większości usług jest to podstawowa funkcja.

➡️ Nie twórz na wczesnym etapie

Jeśli chodzi o oczekiwaną użyteczność (czyli koszty interakcji w porównaniu z korzyściami), użytkownicy nie wiedzą, jaka jest wartość korzystania z Twojej aplikacji, ale wiedzą, że koszt wypełnienia formularza jest dość wysoki. Ludzie muszą być bardzo zmotywowani, aby ponieść ten koszt w porównaniu z opuszczeniem aplikacji.

Użytkownik musi zaznajomić się z Twoją aplikacją, zanim podejmie decyzję czy warto z niej skorzystać. Gdy zablokujesz zawartość na początkowym etapie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownik zrezygnuje. Wyjątkiem są tutaj aplikacje finansowe, bankowe oraz wszędzie tam, gdzie przechowywane są wrażliwe dane. Tutaj rejestracja na samym początku jest normalnym procesem i większość użytkowników będzie tego świadoma.

➡️ Ściany logowania w sklepie

Ściany logowania często można spotkać w sklepie online na stronie zamówienia. Musisz jednak wiedzieć, że istnieje grupa użytkowników, którzy tylko raz chcą skorzystać z Twojej oferty i nie chcą zakładać konta. Dla takich użytkowników priorytetem jest szybkie ukończenie procesu zakupu. Korzyści wynikające ze założenia konta, są niewielkie. Dlatego warto wdrożyć opcję zakupu jako gość.

➡️ Wykorzystaj opcje wzajemności

W przypadku strony zamówienia i zakupu jako gość, możesz wykorzystać regułę wzajemności. Wyświetl propozycję utworzenia konta, gdy gość zakończy swoje zakupy, możesz to zrobić na stronie z podsumowaniem. Odraczanie tworzenia konta po sfinalizowaniu zakupu korzysta z zasady wzajemności : gdy pomogłeś użytkownikom w płynnym sfinalizowaniu transakcji, mogą być wdzięczni za przyjemne doświadczenie i chętni do założenia konta.

➡️ Wykorzystaj media społecznościowe

Korzystanie z rejestracji za pomocą Facebooka czy Google, to świetny sposób na przyspieszenie procesu rejestracji, umożliwiający użytkownikom szybką rejestrację przy minimalnym wysiłku. Nawet jeśli Twoja aplikacja wymaga więcej informacji od użytkowników, nadal możesz uzyskać wstępną rejestrację.

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu