Przeprowadź test nawigacji oraz wyszukiwarki

Istnieją dwa elementy, które musisz przetestować w projekcie, by mieć pewność, że użytkownik znajdzie Twoje produkty. Należą do nich nawigacja oraz wyszukiwarka.

➡️ Nawigacja

Nawigacja to element strony internetowej, który wspiera użytkownika w przeglądaniu zawartości serwisu. Dobrze zaprojektowany system nawigacji zachęca klientów do odkrywania produktów, które w innym przypadku mogliby pominąć.

Oto kilka przykładowych punktów dotyczących nawigacji, które znajdziesz w naszej checkliście:

  • Istnieje wygodny i oczywisty sposób poruszania się między powiązanymi stronami i sekcjami
  • Użytkownik łatwo może powrócić na stronę główną
  • Struktura witryny jest prosta z maksymalnie 3 poziomami
  • Dostarczana jest dobra nawigacyjna informacja zwrotna (np. pokazująca, gdzie jesteś na stronie)
  • Strony produktów zawierają linki do podobnych i uzupełniających się produktów w celu wsparcia sprzedaży krzyżowej
  • Widoczna jest zmiana, gdy mysz wskazuje coś, co można kliknąć
  • Do danego celu można dotrzeć przynajmniej na dwa sposoby (więcej niż jednego linku)

➡️ Wyszukiwarka

Wyszukiwanie jest jednym z dominujących sposobów nawigowania po stronie. Dobra wyszukiwarka musi uwzględniać „ludzką” stronę wyszukiwania, co oznacza radzenie sobie z błędami ortograficznymi i synonimami (np. „laptop” –> „notebook”). Google ustanowiło standardy dotyczące wyglądu i zachowania wyszukiwania, dzięki czemu możesz
wzorować się na tych najlepszych praktykach.

Poniżej kilka przykładów z naszej Checklisty:

  • Strona wyników wyszukiwania pokazuje użytkownikowi, czego szuka
  • Strona wyników wyszukiwania jasno pokazuje, ile wyników zostało pobranych, a liczbę wyników na stronę może skonfigurować użytkownik
  • Jeśli nie zostaną zwrócone żadne wyniki, system oferuje podobne wyniki
  • Wyszukiwarka zapewnia automatyczne sprawdzanie pisowni oraz szuka liczby mnogiej i synonimów

Moje produkty ux/ui dla projektantów

Podobne wpisy:

Menu