Problem z tekstem na stronach landing page

2 błędy podczas pisania tekstów na stronach docelowych. Poznaj je.

➡️ Zwróć uwagę na ton

Pierwszym z nich jest ton, w jakim autor pisze do użytkownika. Zazwyczaj stosowany jest egocentryczny język, czyli pisanie “ja” i “my”. Takie pisanie sprawia wrażenie, że zależy Ci tylko na swoim biznesie i produkcie, a nie na kliencie.


Osoby odwiedzające Twoje strony docelowe chcą wiedzieć, że są ważne i cenione. Przykładem niech będzie firma oferująca usługę zarządzania pocztą email – AwayFind.

Pierwsza wersja ich strony docelowej została wypuszczona z głównym nagłówkiem
“Pozwól nam znaleźć ważne wiadomości email”.


Poprawiona, druga wersja nagłówka, która nie skupiała się już tak bardzo na produkcie brzmiała:
Pozwól, aby ważne wiadomości przebiły się przez bałagan w mailach i znalazły Ciebie”.


Widzisz różnicę? Na pierwszym miejscu skoncentruj się na użytkowniku, a nie na produkcie. Dodam tylko, że po zmianie tego nagłówka firma AwayFind zwiększył liczbę rejestracji o 91%.


➡️ Nie pisz tylko o sobie

Zrób sobie mały test i wejdź na dowolną stronę do zakładki “o firmie”. W 99% przypadków znajdziesz tam tekst z przeważającymi słowami:

  • Nasza firma
  • Nasze produkty
  • Gwarantujemy
  • Zapewniamy
  • Wieloletnie doświadczenie
  • Najlepszy, najskuteczniejszy

Chyba nie muszę Ci mówić, że takie teksty nie są czytane przez klientów?

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu