Optymalizacja formularza w kasie cz2

Kontynuujemy temat optymalizacji formularza na stronie kasy.

👉 Automatyczne dane firmowe

Będąc przy danych firmowych, warto postarać się o automatyzację. Wypełnij pole firmowe za użytkownika, który w tym celu musi podać NIP.

Reszta danych zostaje automatycznie wypełniona, pobierając się z danych CEIDG. To bardzo fajne ułatwienie i przyśpieszenie. Pamiętaj jednak, by po takim automatycznym wypełnieniu, umożliwić również ręczną korektę danych.

👉 Automatyczne dane miasto

Użytkownicy często robią błędy, próbując dokładnie wpisać nazwę miasta, i zauważalnie spowalniają postęp w realizacji transakcji, w trakcie wyboru nazwy miasta z listy rozwijanej.

Podobna sprawa jak przy polu NIP. Nazwę miasta również możesz wypełnić za użytkownika, który musi podać tylko kod pocztowy.

👉 Kod kuponu

W kasie pole kod kuponu, powinno być ukryte za rozwijanym checkboxem. Gdy jest na widoku, użytkownicy często opuszczają kasę, w poszukiwaniu kody rabatowego w Google.

Użytkownicy, którzy nie posiadają kodu, zamiast ominąć pole, często zatrzymują się na tym polu, aby ustalić, czy mogliby znaleźć kod kuponu do wypełnienia.

Użytkownicy są znacznie mniej podatni na wpływ pól, gdy są ukryte za rozwijanym linkiem, ponieważ nie ma otwartego pola formularza, na którym można by się skupić.

👉 Usuń podwójne pytanie o hasło

Usunięcie pól „Hasło” i „Powtórz hasło” to kolejny sposób na zredukowanie ilości pól.

Zamiast podwójnego pola, zastosuj ikonę oka z podglądem hasła.

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu