Optymalizacja formularza w kasie cz2

Kontynuujemy temat optymalizacji formularza na stronie kasy.

👉 Automatyczne dane firmowe

Będąc przy danych firmowych, warto postarać się o automatyzację. Wypełnij pole firmowe za użytkownika, który w tym celu musi podać NIP.

Reszta danych zostaje automatycznie wypełniona, pobierając się z danych CEIDG. To bardzo fajne ułatwienie i przyśpieszenie. Pamiętaj jednak, by po takim automatycznym wypełnieniu, umożliwić również ręczną korektę danych.

👉 Automatyczne dane miasto

Użytkownicy często robią błędy, próbując dokładnie wpisać nazwę miasta, i zauważalnie spowalniają postęp w realizacji transakcji, w trakcie wyboru nazwy miasta z listy rozwijanej.

Podobna sprawa jak przy polu NIP. Nazwę miasta również możesz wypełnić za użytkownika, który musi podać tylko kod pocztowy.

👉 Kod kuponu

W kasie pole kod kuponu, powinno być ukryte za rozwijanym checkboxem. Gdy jest na widoku, użytkownicy często opuszczają kasę, w poszukiwaniu kody rabatowego w Google.

Użytkownicy, którzy nie posiadają kodu, zamiast ominąć pole, często zatrzymują się na tym polu, aby ustalić, czy mogliby znaleźć kod kuponu do wypełnienia.

Użytkownicy są znacznie mniej podatni na wpływ pól, gdy są ukryte za rozwijanym linkiem, ponieważ nie ma otwartego pola formularza, na którym można by się skupić.

👉 Usuń podwójne pytanie o hasło

Usunięcie pól „Hasło” i „Powtórz hasło” to kolejny sposób na zredukowanie ilości pól.

Zamiast podwójnego pola, zastosuj ikonę oka z podglądem hasła.

Zacznij przygodę z projektowaniem:

Rzuć też okiem na:

Menu