Niepotrzebne instrukcje

Na początek zaznaczę, że poniższe porady należy zastosować po przeanalizowaniu grupy docelowej. Może okazać się, że Twój produkt skierowany jest dla osób, które gorzej radzą sobie z czytaniem lub poruszaniem się po internecie.

W tym wypadku lepiej dwa razy zastanowić się nad usunięciem jakiejś instrukcji. Na pewno do takiej ogólnej grupy zaliczymy strony rządowe, szpitale, strony dla seniorów, strony z produktami dla większości osób.

👉 Usuń lub skróć to co niepotrzebne

Nie musisz opisywać sensu elementu, jeśli swoim wyglądem, kształtem lub funkcją jasno pokazuje do czego służy.

👉 Zmniejsz przeciążenie poznawcze

Przykładem nadmiernego opisywania może być menu w kokpicie moje konto. Nie trzeba opisywać pozycji wynikających z funkcji.

👉 Czy to oczywiste dla wszystkich?

Instrukcje nie zawsze są potrzebne. Często elementy przekazują wszystkie potrzebne informacje.

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu