Wartości domyślne, to ustawienia, które są zaznaczone, po wejściu w interakcje z danym elementem. Najczęściej występują w formularzach, polach wyboru, listach rozwijanych. Są bardzo ważne – podejmują decyzje za użytkowników.
Statystycznie, użytkownicy rzadko zmieniają domyślne ustawienia. Pokazuje to badanie przeprowadzone przez Jared Spool, gdzie tylko 5% badanych zmieniło domyślne ustawienia.
Inne badanie, przeprowadzone przez Facebooka (zobacz w pdf)
wykazało, że użytkownicy są zdezorientowani co do ustawień prywatności i zwykle zakładają, że domyślnie zaznaczone opcje mają najlepsze opcje prywatności.
➡️ Podaj najkorzystniejszą opcję
Ustawiając wartości domyślne, oszczędzasz czas użytkownika, który musiałby poświęcić na zastanawianie się, który wybór jest odpowiedni. Domyślnym wyborem, powinien być taki, którego oczekuje większość użytkowników.
Przykład: zaznaczanie domyślnej opcji wysyłki w sklepie. Jeśli 80% Twoich klientów wybiera wysyłkę paczkomatem, ustaw tą opcję domyślnie zaznaczoną lub umiejscowioną w pierwszej kolejności na liście wysyłki.
Ludzie szybko skanują formularze, dlatego też niektórzy nawet nie spojrzą na inne opcje, by przeanalizować swój wybór.
Wejdź na jakąkolwiek stronę z rezerwacją lotów. Na większości z nich domyślnie będzie zaznaczona opcja “lot w obie strony”. Stanowi ona najczęstszy wybór klientów.
➡️ Zrób to za użytkownika
Pisanie wiąże się z wysokimi kosztami interakcji; zajmuje czas oraz jest podatne na błędy. Dlatego tam gdzie możesz, ogranicz pisanie wypełniając pole ustawieniami domyślnymi.
Przykładem może być formularz, gdzie trzeba wybrać kraj. Jeśli aplikacja skierowana jest dla użytkowników z Polski, wybierz domyślnie ten kraj.
➡️ Lokalizacja
Innym przykładem domyślnych ustawień, może być automatyczne wykrywanie lokalizacji.
Ten trik stosuje Inpost, gdy nadajesz paczkę, możesz wybrać lokalizację, by zasięg mapy ograniczył się tylko do paczkomatów z Twojej okolicy.