Logowanie za pomocą serwisów społecznościowych, to wśród projektantów temat wielu dyskusji. Czy warto oprócz tradycyjnego przycisku tworzenia konta, umieszczać również logowanie za pomocą konta w serwisach społecznościowych?
👉 Za i przeciw
Pozwól, że przytoczę Ci pewien case, który pokazuje, że warto.
Twórcy usługi MagicPattern, zauważyli, że na 10 tys użytkowników, aż 79% z nich utworzyło konto korzystając z autoryzacji Googla.
Uwierzytelnianie społecznościowe może usunąć tarcie związane z podawaniem danych jak login czy hasło.
- Wystarczy praktycznie jeden klik i konto zostanie założone, nie trzeba wypełniać wszystkich informacji.
- Nie trzeba ręcznie uzupełniać danych jak adres email, imię czy zdjęcie profilowe.
- Szybkie logowanie za każdym razem, ponieważ nie musisz pamiętać hasła.
Wadą tego rozwiązania jest prywatność, ponieważ dajesz korporacjom (takim jak Google, Facebook, Twitter) dostęp do informacji z jakich usług korzystasz.
👉 Pokaż charakterystyczne barwy
Tworząc logowanie społecznościowe stosuj kilka atrybutów jak kolor + ikona, które charakteryzują dany portal. W ten sposób zwiększasz hierarchię wizualną i unikasz problemów z dostępnością.
👉 Ukryj mniej znane portale
Dodaj tylko 3-4 najważniejsze portale jak Google, Facebook czy Twitter. Jeśli chcesz dodać więcej portali, ukryj je za ikoną “więcej”.