Logowanie społecznościowe

Logowanie za pomocą serwisów społecznościowych, to wśród projektantów temat wielu dyskusji. Czy warto oprócz tradycyjnego przycisku tworzenia konta, umieszczać również logowanie za pomocą konta w serwisach społecznościowych?

👉 Za i przeciw

Pozwól, że przytoczę Ci pewien case, który pokazuje, że warto.

Twórcy usługi MagicPattern, zauważyli, że na 10 tys użytkowników, aż 79% z nich utworzyło konto korzystając z autoryzacji Googla.

Uwierzytelnianie społecznościowe może usunąć tarcie związane z podawaniem danych jak login czy hasło.

  • Wystarczy praktycznie jeden klik i konto zostanie założone, nie trzeba wypełniać wszystkich informacji.
  • Nie trzeba ręcznie uzupełniać danych jak adres email, imię czy zdjęcie profilowe.
  • Szybkie logowanie za każdym razem, ponieważ nie musisz pamiętać hasła.

Wadą tego rozwiązania jest prywatność, ponieważ dajesz korporacjom (takim jak Google, Facebook, Twitter) dostęp do informacji z jakich usług korzystasz.

👉 Pokaż charakterystyczne barwy

Tworząc logowanie społecznościowe stosuj kilka atrybutów jak kolor + ikona, które charakteryzują dany portal. W ten sposób zwiększasz hierarchię wizualną i unikasz problemów z dostępnością.

👉 Ukryj mniej znane portale

Dodaj tylko 3-4 najważniejsze portale jak Google, Facebook czy Twitter. Jeśli chcesz dodać więcej portali, ukryj je za ikoną “więcej”.

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu