Linki typu dowiedz się więcej

Jeśli użytkownik czytając opis linku, nie wie co się wydarzy po kliknięciu, to znak, że jest on nieprawidłowo opisany.

Czytaj więcej…czy jest ok?

💡 Opisując link, Twoim celem powinno być pokazanie, co znajduje się po drugiej stronie, co wydarzy się po kliknięciu. Jednym z częstych opisów linków jest:

  • dowiedz się więcej lub pokaż więcej

Niestety to przykład niejasnego i powtarzającego się opisu. Brak w nim szczegółowości, użytkownik może zastanawiać się czy zostanie przeniesiony na bloga, do sklepu, czy może na inną stronę? Niepewność nie jest dobrą cechą intuicyjnych interfejsów.

Pod pojęciem czytaj więcej, dowiedz się więcej lub pokaż więcej, może znajdować się dosłownie wszystko. Wyobraź sobie sytuację na stronie z noclegami. Przy opisie jednej z ofert widzisz link “Dowiedz się więcej”. Pewnie spodziewasz się przeczytać czegoś więcej na temat noclegu. Tymczasem link odesłał Cię do formularza.

Jak więc opisywać linki?

Stosuj słowa opisujące miejsce docelowe linku.

❌Zobacz więcej
✅Obejrzyj galerię biura

❌Czytaj więcej
✅Poznaj 5 trików ux

Dodaj opis.

Jeśli nie możesz zamienić “Dowiedz się więcej”, dopisz po prostu resztę. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale na pewno lepsze niż ogólne “Dowiedz się więcej”.

✅Dowiedz się więcej o naszej firmie

Czy potrzebujesz dowiedz się więcej?

Taka sytuacja często ma miejsce na podstronach bloga, gdzie widzisz zajawki spisów. Pod skróconym opisem artykuł, zazwyczaj widzisz Czytaj więcej.

Jeśli odpowiednio wystylizujesz nagłówki/tytuły i zajawki, tak by wyglądały na aktywny link, to “Czytaj więcej” będzie zbędne.

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu