Kłopotliwe komunikaty

Opanowanie sztuki ux writingu pozwoli Ci pisać czytelne i zrozumiałe komunikaty. Niestety nie wszyscy zdają sobie sprawę, jak ważna jest mikrokopia w interfejsie.

💡 Dobra mikrokopia nigdy nie każe się użytkownikowi zastanawiać nad sensem przekazu. Nie każe myśleć, w co kliknąć.

Przykład do poprawy
❌ Anulować płatność automatyczną?
Czy na pewno chcesz wyłączyć automatyczne płatności?
Anuluj / Kontynuuj

Widząc tak napisany komunikat, wiesz co wybierzesz? Która z opcji anuluje subskrypcję, a która zamknie okno? Jeśli nie chcesz pisać takich “kwiatków” w komunikatach, zapoznaj się z moim ebookiem na temat ux writingu.

Poprawiony przykład
A poniżej poprawiona wersja:

✅ Czy chcesz wyłączyć płatność automatyczną?
Tak / Nie

Kiedy w nagłówku pada bezpośrednie pytanie, bezpieczną opcją jest odpowiedź Tak / Nie

Możesz też przyjąć inną drogę na ten komunikat, bardziej rozbudowaną, gdzie dajesz użytkownikowi otwartą opcję. Ponadto informujesz go, co się stanie jeśli wykona akcję z nagłówka.

✅ Wyłączyć automatyczne płatności?
Jeśli wyłączysz płatność automatyczną, możesz przegapić kolejną płatność.
Nie teraz / Wyłącz

Zacznij przygodę z projektowaniem:

Rzuć też okiem na:

Menu