Jak zaprojektować luksusową markę?

Luksusowe marki sprawiają, że klienci czują się docenieni, wyjątkowi. Chcą być traktowani prestiżowo.

Jako projektant produktu, możesz zastosować kilka metod języka wizualnego, aby stworzyć komunikację z tą grupą.

👉 Użyj kontrastowych fontów szeryfowych

Burberry to luksusowa marka modowa. Logo tej marki jest rozpoznawalne, dzięki szeryfowym foncie oraz kontrastowej grafice, podkreślającej jej korzenie w tradycji brytyjskiej.

Fonty szeryfowe są uważane za klasyczne i tradycyjne. Szeryfy o wysokim kontraście, takie jak te stosowane w Burberry, nazywane są współczesnymi szeryfami.

Nowoczesne szeryfy są często stosowane również w publikacjach, książkach, ebookach, ponieważ za sprawą kontrastu są czytelne,
a do tego są eleganckie wizualnie, co często pasuje do książek.

Szeryfy są wybierane przez luksusowe marki modowe, które komunikują swoje powiązania z modą, elegancją i światem np. Dior, Vogue, Zara. Do kontrastowych szeryfów, można dodać mały element wizualny, który wyróżni markę. Patrz przykład logo Prady, gdzie uwydatniono ostre kąty, nadając marce charakteru.

👉 Fonty szeryfowe dla młodszej grupy

Czy projektując branding dla klientów premium, można zastosować fonty bezszeryfowe? Jak najbardziej. Sprawdzą się one do przyciągnięcia nieco młodszej grupy docelowej.

W ostatnich latach luksusowe marki zmieniają font w logo na bezszeryfowy, aby się unowocześnić i przyciągnąć młodszych obserwatorów. Przykładem Burberry, jak i Saint Laurent, które zmieniły font dla kolekcji przeznaczonej do młodszej grupy docelowej.

👉 Więcej białej przestrzeni

Luksusowe projekty, jak nikt, opanowały sztukę stosowania wolnej przestrzeni. Przestrzeń to luksus.

Zauważ jak wyglądają sklepy luksusowych marek jak Prada, Apple, Bytom, Kazar. Często jest tam tylko kilka produktów, ułożonych po jednym na półce. Wchodząc do salonu Apple, wszystko jest na swoim miejscu, nie ma tam 50 modeli laptopów, lecz wyodrębniono kilka topowych modeli.

Odwiedzając galerię sztuki, drogie obrazy wiszą daleko od siebie na białych ścianach. Inny przykład? Im więcej przestrzeni na działce masz przy zakupie domu, tym droższa jest cena.

Wiedzę tą, możesz przenieść na projektowanie stron i aplikacji. Sprawdź popularne strony znanych brandów, a przekonasz się, że są tam duże ilości białych przestrzeni.

👉 Bezpieczna biel i czerń

Gdy zestawisz ze sobą firmy kojarzące się z luksusem, to zauważysz, że łączy je kolor. Większość z nich posiada czarny lub biały branding.

Kolor czarny jest odważny, potężny, pewny siebie, wyrafinowany, tajemniczy, formalny. Marka, która stosuje czerń w swojej strategii, przywołuje elegancję, luksus i wysoką jakość. Teraz już wiesz, dlaczego luksusowe samochody są zazwyczaj czarne.

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu