Jak użytkownicy poruszają się po stronie?

Dziś kolejna z lekcji, która wprowadzi Cię do testowania strony.

Tym razem poznasz podstawowe narzędzia, stworzone z myślą o testowaniu. Czy nie byłoby dobrze wiedzieć, co robią i klikają użytkownicy odwiedzający Twoją witrynę?

Jedną z pierwszych czynności jakie warto wykonać chcąc poznać kroki użytkowników, jest zainstalowanie map cieplnych. Spokojnie, nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy z programowania, ogarniesz to samodzielnie.

Mapy ciepła mogą powiedzieć Ci w jakie elementy użytkownicy klikają, a to z kolei może Ci pomóc w zmianie układu np. przesunięciu przycisku CTA w inne miejsce.

➡️ CrazyEgg

Jednym z przystępniejszych narzędzi, które pomoże Ci wdrożyć mapy cieplne na Twojej stronie jest 🔗CrazyEgg.

Tego typu testowanie, to podstawy dbania o UX. Przypuśćmy, że na stronie masz dwa przyciski, ale użytkownicy klikają tylko w jeden z nich. Wprowadzasz poprawki, zmieniasz kolor lub położenie przycisku i ponownie sprawdzasz mapę cieplną.

Tego typu wiedza może być przydatna podczas projektowania innych stron, z biegiem czasu wypracujesz sobie idealny układ, który będzie odpowiedni dla większości użytkowników.

Narzędzie Crazyyegg, to nie tylko mapy cieplne. Na uwagę zasługuje kolejna funkcja jak Confetti, która pokaże Ci, skąd pochodzą kliknięcia użytkownika. Dzięki temu przeanalizujesz czy użytkownicy pochodzą z wyszukiwarki, reklam na Facebooku czy z Instagrama.

➡️ Usabilityhub

Kolejnym narzędziem, które warto znać jest 🔗Usabilityhub, które umożliwia Ci przetestowanie strony między innymi przez takie testy:

  • testy pierwszego kliknięcia, czyli dowiesz się w jaki element klikają użytkownicy pierwszy raz wchodząć na Twoją stronę.
    Czy jest to faktycznie przycisk, który jest ważny?
  • szybkie ankiety, które wyświetlają się użytkownikowi prosząc go o opinie.
  • testy 5 sekundowe – polega na pokazaniu uczestnikowi obrazu przez zaledwie pięć sekund, po czym uczestnik odpowiada na pytania w oparciu o swoją pamięć i wrażenie projektu. Obraz, który testujesz, może być stroną internetową, projektem graficznym, projektem aplikacji, prototypem. Dlaczego pięć sekund? Badania wykazały, że odwiedzający poświęcają tylko kilka sekund na ocenę Twojej witryny, zanim zdecydują, czy zostać, czy odejść.

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu