Jak nie zanudzić użytkownika na stronie?

👋 Hej

Zanim przejdę do głównego tematu, zadam Ci zagadkę. Jak myślisz, jakie są 3 najpopularniejsze fonty w Google Fonts? Odpowiedź na samym dole maila.

Jak wiadomo ulepszanie wrażeń w interakcjach z Twoją witryną powinno stanowić jeden z priorytetów projektowania.

Dzisiejsze minimalistyczne projektowanie, może sprawić, że projekt będzie nudny i monotonny. Nie pozwól na to. Zobacz jak temu zaradzić.

👉 Zdjęcia

Zdjęcia to ogromne narzędzie, którym możesz opowiedzieć historię. Tak więc jeśli na Twojej stronie kolory są stonowane, a chcesz urozmaicić projekt, dobierz świetnej jakości fotografie.
Zobacz na ten przykład, gdzie kolorystycznie dopasowano zdjęcie do całości strony.

👉 Ilustracje

Podobna sprawa jak ze zdjęciami. Często dobre projekty opierają się głównie na idealnie dobranej lustracji. Masz do wyboru ilustracje izometryczne, 3d oraz zwykłe. Wystarczy do tego dobrać odpowiednio skrojony font i projekt gotowy.

Zobacz na ten przykład, gdzie ilustracja ratuje cały projekt. Bez niej, byłby to tylko nagłówek oraz przycisk.

Zauważ jak kolory ilustracji i przycisku współgrają ze sobą, co daje niesamowite wrażenie spójności. Jak widzisz nie ma tu żadnej trudności, tylko odpowiednie dopasowanie elementów.

👉 Dotyk

Według tego badania, istnieje silny związek między dotykiem, a pamięcią. Uczestnicy badania nie tylko byli w stanie lepiej zapamiętać przedmioty, których wcześniej dotknęli, ale także mogli zapamiętać ich szczegóły.

Jak wdrożyć zmysł dotyku do interfejsu?

Zastosuj dobre zdjęcia, pokaż w nich detale, zbliżenia, szczegóły, teksturę produktu, tak żeby użytkownik miał wrażenie, że jest bliżej produktu i może go dotknąć.

Pokaż produkt w użyciu. Świetnym przykładem jest tutaj ta strona, gdzie oprócz zdjęć produktu na białym tle, widzisz też zbliżenia, detale oraz produkt użyty w codziennych sytuacjach.

Dotyk to również reakcja elementów projektu na ruch kursora. Dlatego Twoje przyciski, pola formularza, linki powinny zmieniać się, gdy ktoś najedzie kursorem lub kliknie. Zobacz ten przykład.

👉 Scrollowanie

Ruchome elementy w tle lub ruszające się zdjęcia podczas przewijania strony, to również świetny sposób na pozbycie się nudy. Zobacz przykład jak świetnie można to wdrożyć na stronie.

Tutaj drugi przykład płynnej animacji podczas przewijania strony.

👉 Font

Odpowiednio skrojony font stanowi ogromną broń do walki z nudą w projekcie. Podobnie jak ilustracją, często font zrobi prawie całą „robotę” w projekcie. Baw się fontami, eksperymentuj i pamiętaj, że fonty nie kończą się tylko na bezszeryfowych Roboto lub Lato.

Zobacz na ten nagłówek, który wyróżnia się połączeniem cienkiego i pogrubionego kroju oraz dodatkowo na część jest nałożony gradient.

Kolejny przykład pokazuje, że warto wychodzić poza ramy. Wielu z Was pewnie zastosowałoby w nagłówku font bezszeryfowy, wszak pasuje do tego typu branży. Zobacz jednak, jak font szeryfowy złamał tutaj monotonnie.

👉 Podsumowanie

Projektując w duchu minimalizmu nie musisz rezygnować z ciekawych rozwiązań. Mało to, możesz je ze sobą łączyć. Podsumowaniem dzisiejszego artykułu niech będzie ten projekt piekarni, który połączył w sobie ciekawy font oraz ilustracje i zdjęcia. Gdyby ich tam nie było, projekt byłby zupełnie bez wyrazu.

👉 Odpowiedź na pytanie

Najpopularniejsze fonty to: Roboto, Open Sans, Lato.

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu