Według badań baymard.com średni wskaźnik porzucenia koszyka wynosi około 68,8%. Oznacza to, że 2 na 3 użytkowników decyduje się zrezygnować z zakupu.
To bardzo duży % Twoich klientów. Jednak musisz wiedzieć, że 58% porzuciło koszyk, ponieważ “nie byli gotowi na zakupy, tylko przeglądali”.
Na tego typu porzucenia nie masz zbytnio wpływu i nawet najlepszy projekt strony nic nie da, ponieważ większość z tej grupy zrezygnuje zanim dotrze do kasy.
👉 Koszyk jako przechowalnia
Musisz wziąć pod uwagę, że klienci często traktują koszyk jak przechowalnię, porównanie cen, kalkulator. Chcą zapisać produkty i wrócić do koszyka za jakiś czas.
Dlatego tak ważne jest, by Twój koszyk pamiętał produkty, nawet po zamknięciu przeglądarki. Wiedza o tym, że klienci traktują koszyk jako przechowalnię na swoje wybory, dodaj do sklepu opcje “Obserwuj”.
Wystarczy, że przy każdym produkcie dodasz małą ikonkę serduszka dodaj do obserwowanych lub ulubionych. Klienci chętnie korzystają z takie rozwiązania.
Dodatkowo, takie rozwiązanie pomaga Ci wdrożyć opcję przypomnienia o produktach, które możesz wysłać do klienta np. po 2 dniach braku aktywności: “Hej, w Twojej przechowalni oczekują 2 produkty, które nadal możesz kupić.”
👉A co z pozostałymi klientami? Dlaczego porzucają koszyki?
Napotykają na inne problemy, często związane z użytecznością. Wiele z tych problemów możesz jako projektant szybko naprawić.
Z badania wynika, że 17% klientów zrezygnowało z zamówienia wyłącznie z powodu „zbyt długiego/skomplikowanego procesu realizacji transakcji”.
Napotkany w kasie, długi formularz nie zachęcił klientów na tyle, by postanowili go wypełnić. Wybrali drogę na skróty, czyli porzucili koszyk.
Dlatego warto tworzyć formularze proste formularze. 12 elementów w formularzu to takie maksimum, które optycznie nie odstrasza (max 7 pól formularza, 2 pola wyboru, 2 listy rozwijane i 1 przycisk).