Dlaczego klienci porzucają koszyki?

Według badań baymard.com średni wskaźnik porzucenia koszyka wynosi około 68,8%. Oznacza to, że 2 na 3 użytkowników decyduje się zrezygnować z zakupu.

To bardzo duży % Twoich klientów. Jednak musisz wiedzieć, że 58% porzuciło koszyk, ponieważ “nie byli gotowi na zakupy, tylko przeglądali”.

Na tego typu porzucenia nie masz zbytnio wpływu i nawet najlepszy projekt strony nic nie da, ponieważ większość z tej grupy zrezygnuje zanim dotrze do kasy.

👉 Koszyk jako przechowalnia

Musisz wziąć pod uwagę, że klienci często traktują koszyk jak przechowalnię, porównanie cen, kalkulator. Chcą zapisać produkty i wrócić do koszyka za jakiś czas.

Dlatego tak ważne jest, by Twój koszyk pamiętał produkty, nawet po zamknięciu przeglądarki. Wiedza o tym, że klienci traktują koszyk jako przechowalnię na swoje wybory, dodaj do sklepu opcje “Obserwuj”.

Wystarczy, że przy każdym produkcie dodasz małą ikonkę serduszka dodaj do obserwowanych lub ulubionych. Klienci chętnie korzystają z takie rozwiązania.

Dodatkowo, takie rozwiązanie pomaga Ci wdrożyć opcję przypomnienia o produktach, które możesz wysłać do klienta np. po 2 dniach braku aktywności: “Hej, w Twojej przechowalni oczekują 2 produkty, które nadal możesz kupić.”

👉A co z pozostałymi klientami? Dlaczego porzucają koszyki?

Napotykają na inne problemy, często związane z użytecznością. Wiele z tych problemów możesz jako projektant szybko naprawić.

Z badania wynika, że 17% klientów zrezygnowało z zamówienia wyłącznie z powodu „zbyt długiego/skomplikowanego procesu realizacji transakcji”.

Napotkany w kasie, długi formularz nie zachęcił klientów na tyle, by postanowili go wypełnić. Wybrali drogę na skróty, czyli porzucili koszyk.

Dlatego warto tworzyć formularze proste formularze. 12 elementów w formularzu to takie maksimum, które optycznie nie odstrasza (max 7 pól formularza, 2 pola wyboru, 2 listy rozwijane i 1 przycisk).

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu