Czy stosujesz haki w swoich tekstach?

Wraz ze skróceniem czasu w jakim użytkownik jest skupiony na Twojej stronie, musisz niemal natychmiast przyciągnąć zainteresowanie. Pomogą Ci w tym haki tekstowe.

W kontekście copywritingu, hak jest elementem, który zainteresuje ludzi tym, co masz do powiedzenia… i tym, co masz do zaoferowania.


Dobry hak ma za zadanie przyciągnąć uwagę na tyle, by użytkownik zrobił następny krok. Haki sprawiają, że ludzie zaczynają interesować się treścią.

➡️ Idealna struktura zdania

Dlatego każdy tekst sprzedażowy wymaga mocnego haka. Oto cztery elementy, które składają się na dobrze napisany hak. Oczywiście nie musisz w jednym zdaniu stosować aż 4, ale jeśli Ci się to uda, to masz idealnie napisane zdanie.

  • Wykonuje akcje
  • Dostarcza obietnicę
  • Wyzwala emocje za pomocą mocnych słów 
  • Stawia kropkę nad ‘i’




➡️ Przykład zdania hakami:

Przyciągnij 100% uwagi przy pomocy tych magicznych trików w 3 sekundy.

  • Wykonuje akcje → Przyciągnij
  • Dostarcza obietnicę → 100% uwagi
  • Wyzwala emocje za pomocą mocnych słów  → magicznych trików
  • Stawia kropkę nad ‘i’ → w 3 sekundy

➡️ Inny przykład zdania:

Zdobądź wszystkich klientów jakich chcesz w zaledwie 3 miesiące, bez reklam.

  • Wykonuje akcje → Zdobądź
  • Dostarcza obietnicę → wszystkich klientów
  • Wyzwala emocje za pomocą mocnych słów  → w zaledwie 3 miesiące
  • Stawia kropkę nad ‘i’ → bez reklam

Jak widzisz w zdaniu otrzymujesz korzyść, jaką chce większość użytkowników czyli “przyciągnij wszystkich klientów”.


Kolejny hak to “w zaledwie 3 miesiące”, który brzmi nieco intrygująco. Ludzie mogą pomyśleć: Czy faktycznie uda się przyciągnąć wszystkich klientów w 3 miesiące?

To “sprawia, że ​​Twoja obietnica jest jeszcze bardziej intrygująca.


Na koniec dopieszczasz zdanie hakiem “bez reklam”, który jeszcze bardziej pobudzi wyobraźnię użytkownika.


Widzisz na czym polega stosowanie haków? Gdyby napisać tylko “Przyciągnij klientów”, tekst nie byłby tak intrygujący. Ale kiedy dodasz “wszystkich”, “w 3 miesiące”, “bez reklam” – tekst brzmi jak idealna obietnica.

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu