Ćwiczenie – napisz komunikat o nieudanej płatności

Zadanie

Zadanie polega na wybraniu najlepszego komunikatu, dotyczącego nieudanej próby płatności za subskrypcję. Przeczytaj wszystkie na głos i pomyśl, który z tych komunikatów wybierzesz dla swojej aplikacji?

  1. Dostęp do aplikacji zostanie ograniczony z powodu braku środków na karcie. W przypadku kolejnej, nieudanej próby, stracisz dostęp do wszystkich ustawień oraz plików.
  2. Nie mogliśmy obciążyć Twojej karty. Zapłać przed [data] aby zachować ciągłość dostępu do ustawień i plików.
  3. Mieliśmy problem z Twoją prośbą. Twoja karta jest nieaktualna. Spróbuj ponownie.
  4. Przepraszamy, wystąpił błąd w Twojej metodzie płatności. Przy kolejnym, nieudanym przetworzeniu płatności, dostęp zostanie zablokowany.
  5. Mimo dwóch prób obciążenia karty, Twoja subskrypcja jest nadal nieopłacona. Po prostu zapłać i zachowaj ciągłość korzystania z aplikacji.

Podpowiedzi

Dam Ci kilka podpowiedzi, które znajdziesz w zestawie ux writera:

  • usuń słowa trudne, techniczne ( nieaktualna, przetworzenie)
  • usuń zapychacze, wypełniające słowa (Przepraszamy)
  • poinformuj użytkownika co poszło nie tak, jakie są tego konsekwencje i jak ten problem rozwiązać. (nieudana płatność nie musi być spowodowana brakiem środków na karcie)
  • nie obwiniaj użytkownika (Twoja karta jest nieaktualna)

Rozwiązanie

❌ Pierwszy komunikat wychodzi z założenia, że powodem jest brak środków na karcie. Tymczasem przyczyną może być np. data ważności karty.

✅ Drugi komunikat jest krótki, treśćiwy, napisany prosty językiem. Jako jedyny informuje, do kiedy masz ważną subskrypcję, nawet mimo nieudanej płatności. Komunikat pokazuje co się stało, jakie mogą być tego konsekwencje oraz mówi jak rozwiązać ten problem. To właśnie on jest zwycięzcą.

❌ Trzeci komunikat zaczyna się od słowa “Mieliśmy”. Czy to oznacza, żę już jest teraz wszystko dobrze? Komunikat zakłada, że karta jest nieaktualna.

❌ W czwartym komunikacie widzisz słowo “przetworzeniu”, które jest technicznie trudnym słowem.

❌ Piąty komunikat brzmi jakby użytkownik był winien komuś pieniądze.

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu