Ćwiczenie – komunikat blogowy

Mam nadzieję, że lubisz ćwiczenia, ponieważ dzisiaj mam dla Ciebie ciekawe zadanie.

Zadanie

Scenariusz:

Użytkownik przegląda treści na blogu. Jednocześnie osiągnął limit dla niezarejestrowanych czytelników i musi utworzyć konto, by czytać kolejne treści.

Zadanie:

Napisz komunikat, który wyświetli się, po przeczytaniu 5 darmowych wpisów.

Poniżej zobaczysz rozwiązanie, więc jeśli chcesz spróbować samodzielnie, nie przewijaj tego maila.

Rozwiązanie

Pierwszy przykład:

Nie możesz przeglądać więcej treści. Zarejestruj się i przeglądaj wpisy.

W tym komunikacie problemem jest negatywny ton komunikatu (nie możesz). Ponadto słowo Zarejestruj się, brzmi jak długi proces.

Drugi przykład:

Osiągnięto limit dla niezarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się, aby kontynuować.

W tym komunikacie ponownie mamy dosyć trudne i techniczne słowo “niezarejestrowanych”. Ponadto kontynuacja jest dosyć słabą zachętą.

Trzeci przykład:

Przeczytałeś 5 darmowych wpisów. Zaloguj się, aby uzyskać nieograniczony dostęp.

Prawie dobrze, jednak słowo Przeczytałeś nie wpisuje się w inkluzywne pisane. Faworyzuje jedną płeć.

Czwarty przykład:

✅ Udało Ci się przeczytać 5 darmowych wpisów. Zaloguj się, aby czytać dalej.

Ten przykład skupia się na tym co użytkownik dostanie
(nieograniczony dostęp). Ponadto jest neutralny i nie wyróżnia płci.

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu