Audyt ux/ui, to proces oceny interfejsu użytkownika strony lub aplikacji. Jest przydatny dla osób, które chcą zidentyfikować problemy z użytecznością swoich produktów cyfrowych.
Przy jego pomocy wykryjesz problematyczne obszary, które sprawiają trudność użytkownikom. Na przykład audyt UX sklepu internetowego może ujawnić, że użytkownikom brakuje informacji o dostawie produktu. Może również ujawnić, że opcje płatności są ograniczone, a użytkownicy nie wiedzą, jak zapłacić.
➡️ Kiedy przeprowadzić audyt?
Audyt warto przeprowadzić zarówno na początku życia projektu. Dowiesz się czy Twoja funkcjonalność jest dobrze odbierana przez użytkowników i czy napotykają trudności w nawigacji.
Audyt możesz przeprowadzić na dowolnym etapie cyklu życia produktu, aby zidentyfikować bieżące problemy z wydajnością i obszary wymagające poprawy. Pomoże Ci ocenić istniejące przepływy użytkowników, wykryć problemy, czynniki rozpraszające lub wąskie gardła, które uniemożliwiają użytkownikom podjęcie pożądanych działań.
➡️ Ile kosztuje Audyt?
To zależy 😉
Na kosz audytu wpływ ma wiele czynników jak złożoność projekt, ilość elementów, czy jest to sklep, blog, landing page.
W Polsce ceny audytów zaczynają się od około 1200 zł do kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu tysięcy.
➡️ Jak samodzielnie sprawdzić stronę?
Pomogą Ci w tym narzędzia, które co jakiś czas otrzymujesz w naszych mailingach oraz utworzona przez nas checklista.
Korzystanie z arkuszy kalkulacyjnych to najprostszy i najwygodniejszy sposób na uporządkowanie wszystkich informacji zebranych na temat UX/UI produktu.
Dodatkowo arkusz pomoże pracować całemu zespołowi. Po prostu użyj arkusza kalkulacyjnego opartego na chmurze. Dzięki temu wszyscy mogą współpracować, a także otrzymywać i rejestrować pytania i pomysły wraz z odpowiednimi wskaźnikami.