Co powinno się testować na stronie?

Niektóre funkcje strony mają większy wpływ na użytkowników niż inne.

👉 Nagłówki

Nagłówek strony zachęca widzów do zainteresowania się ofertą. Musi wzbudzać zainteresowanie i angażować użytkowników. Możesz przetestować odmiany nagłówków, takie jak:

  • Długie kontra krótkie
  • Pozytywne kontra negatywne
  • Pytania vs stwierdzenia
  • Czasowniki vs rzeczowniki
  • Zorientowany na korzyści vs zorientowany na funkcje
  • Podkreślenie jednego wyrazu kolorem vs cały w ciemnym kolor

👉 Multimedia

Strona główna powinna zawierać odpowiednią elementy, które zachęcają do skorzystania z oferty. Przetestuje poniższe elementy
i sprawdź, które przynoszą najwięcej konwersji:

  • Kolory przycisków (np. czerwony vs przycisk zielony)
  • Rozmiar tekstu na przyciski
  • Przyciski akcji w różnych częściach ( u gory, na środku, na dole)
  • Obraz vs wideo
  • Wideo z napisami vs bez napisów
  • Wypunktowania vs ikony

👉 Treść

Optymalizacja tekstu to szalenie ważna rzecz. Przeprowadź szybkie testy, aby sprawdzić, czy Twoi odbiorcy lepiej reagują na:

  • Krótkie i jasne vs dłuższe i szczegółowe
  • Tony przekonujące vs informacyjne lub opisowe
  • Formalne vs nieformalne
  • Pełne akapity vs listy wypunktowane
  • Wielkość fontu 16pt vs 18pt

👉 Nawigacja

Nawigacja to klucz do poprawy ścieżki użytkownika, zaangażowania i konwersji. Testy A/B mogą pomóc zoptymalizować nawigację w witrynie, dzięki czemu upewnisz się, że witryna jest dobrze ustrukturyzowana, a każde kliknięcie prowadzi do celu:

Możliwe funkcje testowe obejmują:

  • Ważne po prawej czy lewej
  • Poziome vs pionowe menu
  • Dwupoziomowe vs trzy poziomowe
  • Menu z ikoną vs bez ikony

👉 Formularze

Formularze nie należą do lubianej przez użytkowników funkcji. Dlatego ważne jest zadbanie o ich szczególną optymalizację.

Przetestuj:

  • Scalenie pól vs jedno pole (np. Imię i nazwisko w jednym polu)
  • Formularz wieloetapowy vs w jednym widoku
  • Formularz podzielony na grupy vs pisany ciągiem
  • Walidację formularza
  • Listy rozwijane vs pola wyboru

A może zainteresują Cię…

Ebook przeprojektowani

Naucz się projektować interfejsy biorąc pod uwagę ich wygląd oraz użyteczność.

Ebook idealny landing page

Jak zwiększyć konwersję strony docelowej poprawiając ux/ui oraz webwriting.

Książka + ebook o formularzach

Łatwe, przyjemne, dostępne, konwertujące. Takie mogą być Twoje formularze.

Zestaw UX writing

Twórz mikrokopię, którą pokochają użytkownicy. Ebook, framework, kurs.

Ebook WCAG + UX

Praktyczna wiedza o dostępności i doskonaleniu wrażeń użytkownika.

Ebook o pisaniu

Opowiadaj. Pokaż problemy. Podaj rozwiązania. Zachęć do działania.

Rzuć też okiem na:

Menu