Co jest nie tak z tekstem na Twoim landing page’u?

Jakiś czas temu wylosowałem parę osób wśród subskrybentów newslettera ux/ui.

Zaproponowałem im darmowy audyt strony docelowej (o ile taką posiadali). Okazuje się, że znalezione problemy często się powtarzały.

Dziś przedstawię Ci kilka z nich.

➡️ Problem 1 – brak korzyści korzystania z Twojego produktu

Tekst na stronie docelowej musi wpasowywać się w cele użytkownika. Większość ludzi przeglądających Twój landing page jest zbyt rozproszona, zmęczona, leniwa, by łączyć kropki i zastanawiać się nad głębszym sensem Twojego tekstu.


Dlatego nie zostawiaj niczego do interpretacji. Upewnij się, że powiesz użytkownikowi, co się stanie, gdy zacznie używać Twojego produktu.


Np. na stronie oferujesz aplikację do tworzenia notatek głosowych. Świetnie, ale co to oznacza dla klienta? O ile dla Ciebie, jako twórcy produktu korzyści są oczywiste, tak dla klienta na Twojej stronie, nie do końca.


Nie każ mu myśleć nad przydatnością Twojej aplikacji, tylko napisz wprost:

  • otrzymujesz wszystko notatki pod ręką
  • możesz notować nawet prowadząc samochód
  • masz wszystkie swoje notatki, kiedy ich potrzebujesz
  • pamiętasz fakty lepiej niż ktokolwiek inny

Więc jeśli masz wybierać między nagłówkami:

  1. Innowacyjna aplikacja do tworzenia notatek głosowych
  2. Notuj nawet prowadząc samochód

To zdecydowanie wybierz ten drugi nagłówek.


➡️ Problem 2 – niewykorzystane nagłówki h2, h3

O ile większość projektantów poświęca mniejszą lub większa wagę do napisania nagłówka h1 w sekcji bohatera, to pozostałe nagłówki są pomijane.


Tymczasem nagłówki to świetna okazja do podbicia wartości produktu. Dlatego warto zamienić ogólne nagłówki typu:

  • jak to działa
  • funkcje
  • korzyści
  • Faq

na takie, które opowiadają o cechach i korzyściach produktu:

  • jak to działa → Przekształć dowolny głos w notatkę
  • funkcje → Twórz notatkę, mając telefon w torebce
  • korzyści → Notuj bez patrzenia w telefon
  • Faq → Jak tworzyć szybkie notatki?

➡️ Problem 3 – wykorzystaj optymalnie CTA

Kolejny element ze zmarnowanym potencjałem, to etykieta tekstowa na przycisku CTA. Czy Twoje wezwanie do działania na pewno zachęca?

  • Rozpocznij → Utwórz pierwszą notatkę
  • Wersja próbna → Wypróbuj Simplenote za darmo
  • Przetestuj → Utwórz 3 testowe notatki za darmo
  • Pobierz aplikację teraz → Pobierz i twórz szybkie notatki


Przyciski, które odzwierciedlają wartość zawartą w nagłówku, przy którym się znajdują, są klikalne częściej.

Moje produkty ux/ui dla projektantów

Podobne wpisy:

Menu