Dobra konwersja strony docelowej, to główny cel zarówno projektantów jak i marketerów. Istnieją dwa czynniki wpływające na to, czy strona docelowa zatrzyma klienta. Jest to pozytywne doświadczenie oraz dobry interfejs strony.
Aby zapewnić konwersję strony docelowej, warto poznać typowe błędy projektowe.
👉 Słabo widoczne wezwanie do działania
Jeśli znasz mojego ebooka idealny landing page, to pewnie wiesz, by na stronie koncentrować się na jednym wezwaniu do działania.
Jednak jeśli wezwanie do działania nie jest wystarczająco widoczne, jasne, krótkie i zrozumiałe, użytkownicy będą rozproszeni, przez co ich uwagę może przejść na inny cel, niż konwersja.
Może powyższe słowa to frazes, ale często widzę witryny, które zawierają przycisk akcji wyłącznie w górnej części strony docelowej w tzw. hero section. Przewijając sekcje w dół, brak jest wezwania do działania. Użytkownik musi przewinąć z powrotem w górę, by powrócić do przycisku.
Innym problemem jest brak hierarchii wizualnej na przycisku wezwania do działania. Przyciski często wtapiają się w inne, mniej ważne elementy. Przykładem może być stosowanie tych samych kolorów na przycisku akcji i jednocześnie na elementach obok niego jak np. tabele cenowe, kolor tekstu, tło w nagłówku czy zdjęcie lub grafika.
👉 Za dużo treści
Przytłoczenie treścią, to kolejny grzech na stronach docelowych. Twoja witryna nie powinna być długa, użytkownik musi łatwo scrollować kolejne sekcje.
W przypadku zbyt długich witryn, często główny cel, gdzieś umyka, a do tego, użytkownikowi trudno znaleźć ważne dla niego informacje. Końcowo traci dezorientację i nie wie czy chce kupić produkt czy po prostu opuścić witrynę.
Jasne, na pewno masz dużo do napisania o swoim produkcie, ale uwierz mi, musisz wybrać tylko najważniejsze informację.
Warto tworzyć testy, najlepiej z użyciem map cieplnych. Tego typu rozwiązanie pomoże Ci sprawdzić obszary strony, w które użytkownicy klikają oraz te, w których się gubią.
Taki test, pomoże Ci też łatwo przetestować długość strony. Wystarczy sprawdzić czy użytkownicy przewijają do samego dołu, czy może ich uwaga słabnie już w połowie strony. W drugim przypadku może to oznaczać zbyt wiele sekcji. Na przykład, gdy tylko mały odsetek odwiedzających dochodzi do dolnej części landing page’a, pora pomyśleć o usunięciu jakiejś sekcji.
👉 Brak hierarchii wizualnej
Kolejny błąd projektowy ma miejsce, gdy na stronie znajduje się dużo zbitego ze sobą tekstu. Strona powinna posiadać przejrzystą strukturę. Oznacza to stosowanie nagłówków, podtytułów oraz list wypunktowanych, które podkreślają ważne informacje.
Ponadto stosuj proste słowa, unikaj zdań złożonych. Pisz krótkie zdania. Projektując każdą sekcję, zastanów się, który element powinien być najbardziej widoczny: zdjęcie, nagłówek czy wezwanie do działania.
Jeśli tworzysz stronę opartą o kolumny, trzymaj się maksymalnie dwóch kolumn. Trzy kolumny obok siebie rzadko kiedy się sprawdzają, powodują zamieszanie i odwracają uwagę. Im więcej kolumn, tym trudniej skanować elementy.