3 grzechy stron docelowych. Który dotyczy Twojej strony?

Przeglądając w internecie różne strony docelowe na potrzeby pisania Ebooka idealny landing page, wyszczególniłem kilka najczęstszych błędów. Czy któryś z nich dotyczy Twojej strony?

➡️ Błąd 1 – Rozbudowane opisy

Celem strony docelowej zazwyczaj jest sprzedaż. Nic dziwnego, że tak wielu twórców stron landing page chce opisać produkt jak najlepiej, z podaniem każdego detalu.


Niestety prowadzi do często do braku oddechu w projekcie. Strona jest przytłoczona przez teksty oraz grafikę.
Jak to zmienić?


Problem ten dotyczy w głównej mierze tekstu. Musisz wiedzieć, że Twoi potencjalni klienci nie chcą poświęcać swojego czasu na przeczytanie długich bloków tekstowych. Wybierz więc najważniejsze elementy, wyeliminuj niepotrzebne słowa
w zdaniach oraz ilość zdań.


Stosuj listy oraz wypunktowania, które ułatwiają skanowanie tekstu. Zamiast długich bloków tekstowych pisz krótkie informacje, korzystając z list oraz wypunktowań.

Jeśli masz kolumny tekstowe obok siebie, to nie umieszczaj
w nich zbyt wielu linijek tekstu. Maksymalnie 3 akapity. Podobnie jest z nagłówkami. Celuj w krótkie nagłówki, mieszczące się w 1 max 2 akapitach.


➡️ Błąd 2 – Różne cele na stronie

Strona landing page powinna skupiać uwagę na jednym celu. Niestety na wielu stronach, które analizowałem, można zauważyć, że twórca chce za jednym razem sprzedać więcej produktów.


Skutkuje to tym, że klient wchodząc na taką stronę, dokładnie nie wie czym jest produkt, nie potrafi się skupić na jego zaletach. Jeśli więc sprzedajesz ebooka, poświęć temu konkretnemu ebookowi całą stronę docelową. Nie umieszczaj tam innych ofert.

Sprawdź czy na Twojej stronie wszystkie przyciski akcji zachęcają do podjęcia tego samego działania.
Często na stronach zobaczysz kilka celów jakim jest: zapis
do newslettera, zakup, polubienie profilu itd. To błąd.

➡️ Błąd 3 – Czy przekazujesz wartości produktu?

Dobre opisy produktu potrafią znacznie wpłynąć
na konwersje. Sprawdź swoje opisy pod kątem języka korzyści. Grzechem na stronach docelowych jest fakt, że twórca zachwyca się swoim produktem i opisuje jego cechy.

Przykład: strona docelowa narzędzia do edycji wideo pisze:

„Wspieramy Twój sukces”.

Skąd wiedzą co jest dla mnie sukcesem? Zamiast sloganu, pokaż faktyczną wartość produktu:

Skróciliśmy czas edycji filmów do 15 minut”.

Upewnij się, że na Twojej stronie istnieje równowaga między cechami produktu, a wynikającymi z tego korzyściami dla klienta. Nie wychodź z założenia, że klient wie, czym jest Twój produkt oraz jak może on ulepszyć jego życie.

Moje produkty ux/ui dla projektantów

Podobne wpisy:

Menu